回來兩星期了,大部分都待在雲林,上去台北幾天是為了過生日,但是這短短的兩個禮拜,感覺所有的回憶都回來了,在我身邊的大家都沒有變,家人還是一樣愛我,很多的朋友還是一樣關心我,雷副理也從來沒變過,這一切的一切似乎不曾因為我不在一年半而有所不同,終於感覺:我真的回家了!

只有我改變了在這一年多的異鄉生活,被迫植入一個陌生的環境,不管身邊環境是好或壞,都是必須被迫接受的生活環境,我無法選擇,而這環境和以往所接觸的完全不同,身邊許多人的個性也從未見過,所以我感到迷惘了,孤單了,所以變沈默了,面對許多的事,我失去了思考的能力,變的不懂啥應該是是或非,也不知怎麼處理我負面的情緒,就這樣渾渾噩噩的過了一年半。

身邊的許多境遇,也顛覆了我過去的價值觀與知識,只是這樣是讓我更豁達看人生嗎?還是更悲觀呢?也許走進不同的生活,有了比較,回來後才更知道啥是要懂得珍惜的。

自己在外打拼多年,曾經以為自己很堅強獨立,這一年多來,我才知道我這樣堅強獨立,是因為我已經習慣了,有許多瞭解我的朋友,有很愛我的家人,原來我早已習慣他們默默的在我身旁,而我卻還驕傲的覺得自己是很堅強獨立的

不管如何,終究,我還是回來了,雖然再怎想英國,可是還是自己家好,我很開心我回到了一大群關心我的親朋好友身邊。

就把所有的不開心留在英國,把所有的開心都帶回來吧!

I’ve come back Taiwan for about two weeks. I always accompany my parents in my home town while I just go to Taipei several days for my birthday. However, during these short two weeks, I feel all previous memories and feelings are coming back. The ppl around me have never changed as they still love me and take care about me a lot. Everything didn’t seem to change when I was not here. I feel finally: I really come back.

Only I have changed, I was compelled into foreign surroundings where may be good or bad without any choice. There were a lot of differences between this surroundings and my former one, even I never seen before, such as the characteristics, thoughts, and values of the ppl around me, they were totally different from the ppl in my working places. Hence, I was at a loss, felt lonely, and became silence. I lost my ability of thinking when face many things. I didn’t know what is right and wrong, even how to deal with my negative emotions.

Because of many situations I had undergone in the UK, I realize new values and knowledge which hit out my mind. So? That will make me become more positive to face my life or negative? Maybe, after comparing, I can know what I have to treasure.

I’ve lived alone for many years in Taipei, I think I’m an independent person; however, after I came back, I realized that why I can be so independent coz I have a lot of good friends and sweet family accompany me. Originally, I was used to have them …….

Anyway, finally, I came back. Even how much I miss UK, my home still is the best one in the world. I’m so happy I came back my home.

I will leave all unhappy memories in the UK and bring all happy things back. I will keep them in my mind forever.

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    牛媽日誌 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()